< izabellasofia.blogg.se -

future n past

Datum: 2015-02-18 | Tid: 23:58:19 | Kategori: OK  |  0 kommentarer

Klockan är rätt så mycket och jag är trött men jag började tänka och så känner jag att om jag inte skriver ner det kommer jag inte kunna somna ändå. 
Idag när jag satt på min spanskalektion fick jag typ lite halvt panik för att jag började tänka på hur det här är min sista termin i grundskolan och jag ba wtf. De som jag går med nu kommer inte finnas där när jag börjar skolan igen i höst och det kändes så konstigt. Allt känns konstigt, att jag typ snart ska börja jobba och göra vuxna saker. Jag har inte direkt tänkt på att sluta nian på det sättet. Jag har bara tänkt på att jag ska få bra betyg så att jag kan komma in på det gymnasiet jag vill men jag visste inte ens vad jag ville gå och vet fortfarande inte även fast första valet redan har gjorts. Så jävla konstigt. 
Jag är också en sån person som har sjukt svårt att släppa saker. Det behöver inte ens vara bra saker, och jag saknar de ändå. Jag saknar fortfarande min gamla lågstadieskola även fast det var fyra år sen hahaha. Om jag kunde resa i tiden skulle jag lätt gå tillbaka dit. 
Jag saknar att inte oroa mig över det jag oroar mig över nu, visst hade jag mina orosmoln då också men ändå. Jag saknar saker som att åka små utflykter med min mamma och brorsa, att vakna tidigt på morgonen på helgen för att sen titta på tv, att äta godis på endast på lördagar till något särskilt tv-program, att bara leka så som man gjorde när man var liten. Jag vet knappt vad jag lekte men jag vet att det var kul. 
Det är så sjukt att allt sånt är över, eller det är klart det kanske inte är helt över men jag kommer aldrig vara 8 år igen. 
Sen när jag slutar nian kommer jag sakna min skola jättemycket, tror aldrig jag kommer över min lågstadieskolan haha...
Men det finns också så många saker som jag ser fram emot och hoppas att jag kommer uppleva i framtiden, men jag önskar bara att man kunde gå tillbaka i tiden.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida

Skriv din kommentar:


RSS 2.0